ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΜΟΥ!

Ronin.gr - widget IP και λειτουργικού

21 Οκτ 2011

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΤΡΑΒΑΩ...

 Όταν κάποιος μπαίνει σε ένα νοσοκομείο, προφανώς είναι άρρωστος. Αυτό σημαίνει ότι ο ασθενής φοβάται. Και έχει και άγχος. Για τις εξετάσεις, τι θα δείξουν. Ανησυχεί για το αν θα γίνει καλά, ή θα του διαγνώσουν κανένα καρκίνο. Ανησυχεί γιατί δεν ξέρει τι έχει. Φοβάται για τη ζωή του. Μέχρι να του εξηγήσουν οι γιατροί πως ακόμα και μια χρόνια ασθένεια μπορεί να σε κάνει να μην αλλάξεις σημαντικά τη ζωή σου, ο άλλος τα έχει εντελώς χαμένα. Μπορεί να χρωστάει και να μην είναι σε θέση να εργαστεί για να βγάλει χρήματα όσο είναι στο νοσοκομείο. Μπορεί να θέλει να πάει στην τράπεζα να πληρώσει τη δόση του δανείου και να μην έχει ποιον να στείλει. Μπορεί να έχει μικρά παιδιά και δεν έχει κάποιον να τα προσέχει. Μπορεί να έχει άρρωστο παιδί, μάνα, πατέρα, σύζυγο και δεν έχει τη δυνατότητα να μείνει στο νοσοκομείο για παραπάνω από δυο τρεις μέρες. Γι αυτούς και χίλιους δυο άλλους λόγους, για μένα, οι ασθενείς έχουν το ακαταλόγιστο. Ας πουν ότι θέλουν, ας είναι απότομοι, ας μας μιλούν υποτιμητικά. Ας μη μας ακούν για το επισκεπτήριο. Ας μας χτυπούν το κουδούνι για να τους κλείσουμε τα φώτα ενώ μπορούν να σηκωθούν και να αυτοεξυπηρετηθούν. Ας κάνουν παράπονα που δεν ισχύουν.

Το μόνο που δε δέχομαι από τους ασθενείς είναι το βρίσιμο.

Και εξηγούμαι. Έρχεται ασθενής της ογκολογικής κλινικής που έχει κάνει λοβεκτομή πνεύμονα για καρκίνο, έχει κάνει τις χημειοθεραπείες του, έχουν περάσει τρεις μήνες και μπήκε για τον προγραμματισμένο έλεγχο. Πριν σας πω τι έκανε και τι είπε, να σας ενημερώσω, ότι σε όλα τα δωμάτια του νοσοκομείου, υπάρχει επιτοίχια παροχή οξυγόνου που συνδέεται με κεντρικό πυκνωτή πολύ μεγάλων δυνατοτήτων. Το σύστημα είναι όλο το ίδιο στο νοσοκομείο. Δεν έχει ενδιάμεσα συστήματα διακοπής, γιατί αέριο είναι, αν το κόψεις, πως θα πάει στα δωμάτια και μάλιστα όταν σε κάθε τμήμα, τουλάχιστον οι μισοί ασθενείς παίρνουν οξυγόνο;;;

Η παροχή έχει ένα ροόμετρο που στην ουσία είναι μια βίδα με ένα δείκτη που σου λέει με πόσα λίτρα παρέχεται το οξυγόνο ανάλογα με τη θέση της βίδας.  

Ο τύπος που προανέφερα, έχει βγάλει ένα γκαζάκι, μάλιστα, αυτό με τη μικρή φιάλη υγραερίου, το έχει βάλει πάνω στο κομοδίνο, έχει τοποθετήσει το μπρίκι του και βάζει καφέ και ζάχαρη όταν εγώ μπήκα στο δωμάτιο να δω πως πάνε τα αρρωστάκια μου. Του λέω, κύριε, δεν επιτρέπεται να φέρνετε τρόφιμα και ποτά στο νοσοκομείο. Αλλά τέλος πάντων ένα καφεδάκι φτιάξτε το, αλλά δίπλα στο παράθυρο και με ανοιχτό το παράθυρο γιατί εδώ μέσα υπάρχει παροχή οξυγόνου.
Με κοιτά, γυρνά, παίρνει τον αναπτήρα, και στο θεό σας ρε παιδιά, τον ανάβει και βάζει φωτιά στο γκαζάκι, το οποίο συνέχιζε να βρίσκεται πάνω στο τραπεζάκι δέκα πόντους κάτω από την παροχή οξυγόνου!

Τα είδα όλα από το φόβο μου. Αρπάζω το καμινέτο, το σβήνω και το βάζω δίπλα στο παράθυρο.

-Καλά χριστιανέ μου, θα μας ανατινάξεις όλους στον αέρα με αυτό που κάνεις. Κούγκι θα το κάνεις το νοσοκομείο. Του λέω φωνάζοντας. Του εξηγώ ότι η βίδα δεν είναι και 100%  σίγουρο ότι σφραγίζει την παροχή και μπορεί να υπάρχει μικρή διαρροή που να είναι μοιραία με φλόγες στο δωμάτιο.

Και τι μου λέει;;; όχι, ρε παιδιά, τι μου λέει;;;

Άντε γαμήσου μωρή υστέρω!

Δεν του απαντώ. Παραμένω στο δωμάτιο και παίρνω από το ασύρματό μου τον διευθυντή της ογκολογικής και του λέω. Ο …… φεύγει από την κλινική μου ΧΘΕΣ. Μου είπε άντε γαμήσου μωρή υστέρω γιατί του έσβησα το καμινέτο που άναψε κάτω από το οξυγόνο. Και το κλείνω. Σε ένα λεπτό κατεβαίνει ο γιατρός, και τον ξεχέζει κανονικά. Εν τω μεταξύ έχω στείλει τρία άτομα, και μαζεύουν τα πράγματά του και τα βάζουν πάνω σε μια αναπηρική καρέκλα, μη μας πει ότι τον βάλαμε να κουβαλήσει και τη βαλίτσα του καρκινοπαθής άνθρωπος. Και τον βγάζω έξω από την κλινική μου με το γιατρό του μαζί και του λέω του ογκολόγου, πως δεν τον θέλω αυτόν τον ασθενή στον όροφό μου ξανά. Δε θα διακινδυνέψει καμιά μας τη ζωή της, τη σωματική της ακεραιότητα, το προσωπικό και τους ασθενείς της, για έναν ηλίθιο…

Όποιος βρίσει προσωπικό στον όροφό μου, έφυγε χωρίς να το καταλάβει. Δε με νοιάζει που θα πάει.

Πρέπει να υπάρχει και λίγος σεβασμός. Το ότι ρε παππού είσαι 84 ετών δε σου δίνει το δικαίωμα εμάς που ξενυχτάμε στο πλάι σου, που σε φροντίζουμε και σε ξεσκατώνουμε, σε μπανιάρουμε, σε ταΐζουμε, να μας βρίζεις γιατί μας περνάς 50 χρόνια.
Το γεγονός ότι όλες έχουμε βγάλει μια σχολή τουλάχιστον, και φροντίζουμε ώστε να ξαναγίνεις υγιής, θα έπρεπε τουλάχιστον να σε κάνει να προσέχεις τη γλώσσα σου. Αν δεν είμαστε εμείς, θα σάπιζες στο κρεβάτι και τη βρώμα σου… Δε θέλουμε ευχαριστώ. Δε θέλουμε δώρα. Θέλουμε μόνο να μη μας βρίζεις.

Μοναδική εξαίρεση που ο όροφος θύμιζε το Καραϊσκάκη στο ημίχρονο με γαύρους και βάζελους να τσακώνονται ήταν όταν είχα τη μαμά της φίλης του γιου μου που είχε καρκίνο στο κεφάλι και έβριζε από το πρωί ως το βράδυ ως καραγωγέας, αλλά αυτή δεν το ήθελε, ο όγκος της το προκαλούσε. Της είχε αλλάξει τη συμπεριφορά. Εγώ που την ήξερα από πριν, σταυροκοπιόμουν πενήντα φορές τη μέρα. Δεν πίστευα τι μπορούσε να κάνει ο όγκος παρότι το είχα διαβάσει και το γνώριζα πολύ καλά…

Ας μη μελαγχολούμε. Αυτά για σήμερα. Φιλούδια.

25 σχόλια:

  1. Καλά του κανες, τι νομίζει, δούλα σ'έχει;;;;
    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έλεος ρε συ!!!
    Εντάξει, αυτοί οι άνθρωποι δεν νομίζω ότι έχουν διαφορετική συμπεριφορά και εκτός νοσοκομείου.. Μάλλον τα ίδια σκατά είναι παντού..
    Ο κομπλεξισμός μπορεί να γεννιέται παντού!!

    Φιλί Διαμαντένιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μήπως ήταν σε λάθος τμήμα?

    εννοώ μήπως έπρεπε να περάσει κι απο το ψυχιατρικό?

    :p

    είναι γεγονός οτι οι n.d.e (near death experience) είναι σταθμός στην συμπεριφορά του ανθρώπου..
    ΕΚΕΙ βγαίνει η Ουσία του καθενός..

    καλησπέρες.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απο τη νοσο θα ειναι. Ειτε εχει αποδεχτει το μοιραιο και δεν πειραζει να παει μια ωρα αρχιτερα, ειτε τον εχουν πιασει τα ψυχολογικα του! Οπως ελεγε σημερα στην ψυχιατρικη αυτη.. "δεν υπαρχει περιπτωση να μην υπαρχει 1 καρκινος πνευμονα στο ψυχιατρικο".. εε.. σε λαθος τμημα τον πηγαν λοιπον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κρίμα στα χρόνια του, θα έπρεπε να ξέρει καλύτερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εαν ήμουνα εγώ θα τον έστηλα από το παράθυρο κάτο.
    Ούτε 80 ούτε 3!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πως μπορεις και κανεις αυτη τη δουλεια;

    Εγω θα ειχα βαρεσει διαλυση!

    Ευγε στην υπομονη σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Hfaistiwnas

    δεν ξέρω πως την είδε αυτός ο άνθρωπος!
    αλλά τι περίμενε; ότι θα καθόμουν να γίνω φλαμπέ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διαμαντένια

    δε θα διαφωνήσω! καράβλαχος ήταν, καράβλαχος παρουσιάστηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευρύνοος

    όχι, είχε περάσει από τα στάδια αυτά. ειχε πληρη ίαση. έλεγχος ρουτίνας ήταν!
    όχι σε σχολή καλών τροπων έπρεπε να πάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος

    απλά την είδε, είμαι άρρωστος κάνω ότι θέλω. κάνε. μόνο που δε θα βάζεις τη ζωή μας σε κίνδυνο και δε θα μας βριζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. evaggelia-p

    όχι όχι, αυτός μόνο 60 ήταν. το άλλο παράδειγμα για την ηλικία το έβαλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Verónica Marsá

    φιλενάδα, αυτός μόνο 60 ήταν, αλλά τη βουτιά του την ήθελε. αλλά ε, δε θα τον σκοτώσουμε που πέρασε τόσα και τα έβγαλε πέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Coula

    αν δεν έχεις δικλείδες ασφαλείας, βαράς μπιέλα. εγώ έχω το χιούμορ. τα ρίχνω όλα στην πλάκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νομίζω ότι αν κάποιος είναι ευγενικός συνεχίζει και είναι σε οποιαδήποτε φάση της ζωής του. Ακόμα και στην αρρώστια. Μπορεί, βέβαια, ενδεχομένως να είναι κάποιες ασθένειες που πιθανόν να μεταλλάσσουν το θυμικό, αλλά εγώ αυτό δεν το γνωρίζω. Πάντως χαρά στο κουράγιο σου και στην υπομονή σου κορίτσι μου.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Συμφωνώ απόλυτα--αυτό είναι που ονομάζουμε πειθαρχικό εξιτήριο και που είναι εντελώς δικαιολογημένο (αν και προσωπικά θα πρότεινα και μια μαστίγωση στα υπόγεια του νοσοκομείου...). Έχω στο αρχείο μου τη φωτογραφία ενός μακαρίτη αρρώστου, που επέμενε να ανάβει τσιγάρο ενώ φορούσε οξυγόνο στη μύτη. Πέθανε με εγκαύματα στην τραχεία που επιδείνωσαν την αναπνευστική του ανεπάρκεια.
    Ας σημειώσουμε όμως ότι η συμπεριφορά αυτή είναι ένα σύμπτωμα της χυδαιότητας που ανεχόμαστε σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας, με αποτέλεσμα να "βγαίνει" όπου τύχει (παράδειγμα οι διάλογοι που ακούμε καθημερινά στα μέσα συγκοινωνίας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αθηνά...

    όταν ο άνθρωπος αρρωσταίνει, γκρινιάζει, παραπονιέται, είναι νευρικός. και γιαυτό δείχνουμε κατανόηση. αυτό όμως δε πρέπει να λαμβάνεται ως αδυναμία. το ότι δε μιλάμε δε τους δίνει το δικαιωμα να μας βρίζουν. και αυτος υποτίθεται ότι ήταν και μορφωμένος άνθρωπος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Α. Παπαγιάννης

    δεν έδωσα πειθαρχικό εξιτήριο, αυτο σημαίνει ότι φεύγει από το νοσοκομείο. αυτος έφυγε μόνο απο την κλινική.
    αλλά η ανοχή που δείχνουμε σε κάτι τέτοια χυδαια ανθρωπάκια μας έκανε ανεκτικούς και στους καταστροφείς μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ria μου καλημέρα....όταν λόγω δουλειάς, έρχεσαι σε επαφή με πολλούς ανθρώπους,αντιμετωπίζεις πολλά και διάφορα προβλήματα....πρέπει να έχεις φοβερη υπομονή...πόσο μάλλον με ανθρώπους που έχουν πρόβλημα υγείας....σίγουρα θα πρέπει να αγαπάς πολύ την δουλειά που κάνεις....για να αντέξεις....δεν ξέρω αν θα άντεχα ακόμα και ένα γλυκύτατο βλέμα από έναν ανθρωπο ταλαιπωρημένο.....πόσο μάλλον μια βρισιά....θα είχα διαλυθεί...σου ευχομαι ο θεος να σου δίνει δυναμη κα υπομονή....ΥΓ. οι σχέσεις που δημιουργούνται ανάμεσα σε ασθενείς και νοσηλευτες ειναι πάρα πολύ δυνατές....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. mia

    καλημέρα αμερικλανομάνα. ναι αγαπώ τη δουλειά μου. και έχω απέραντη υπομονή. αλλά αν ένας βριζει την προισταμένη που είναι αντισμήναρχος, τι θα κάνει σε ένα κοριτσάκι που είναι υποσμηνίας; πρέπει να τους κοβεις το βήχα όσο είναι καιρός. άσε που φοβηθηκα πολύ γιατι δε θελει πολύ να ανατιναχτεί το νοσοκομείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. stella

    όχι φιλενάδα, να μη βρίζεις. ο κόσμος εκεί είναι να σε βοηθήσει. όχι να τον υποτιμά ο καθένας. πιο πολύ αγωνιούμε εμεις για σας τους ασθενείς. δε θέλουμε ευχαριστώ και δώρα. λίγο σεβασμό θέλουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. βρε άμα γεράσει ο άνθρωπος! μα είναι και μερικοί σκατιάριδες από μικροί...
    Υπομονή Ρια μου, σε λίγους αιώνες θα πάρεις σύνταξη χιχιχι..
    φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΦΟΥΛΗ

    σε δέκα χρόνια θα την πάρω τη ρημάδα τη σύνταξη. και αν είμαι και ταξίαρχος εν ενεργεία, θα έχω δικαίωμα να μείνω και λίγο παραπάνω. το θέμα είναι τι λεφτα θα βγάλω τότε. που δε θα είμαι και 55 ακόμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αχαχα, Ρία πολύ χαλαρή σε βρίσκω. Εγώ θα τον είχα πετάξει από το παράθυρο παραχρήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

οι δικές σου σκέψεις ποιές είναι;

σχόλια γραμμένα με αγγλικούς χαρακτήρες θα σβήνονται αμέσως. αν δε γνωρίζετε πως γυρνά το πληκτρολόγιο στα ελληνικά, ρωτήστε να μάθετε!

Από το Blogger.

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΝΕΨΕΙΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΑΚΩΝΕΙ

Αναγνώστες