ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΜΟΥ!

Ronin.gr - widget IP και λειτουργικού

5 Σεπ 2013

ΤΟ ΦΙΟΡΟ ΤΟΥ ΛΕΒΑΝΤΕ




 Ή αλλιώς η Ζάκυνθος.
Από καιρό μια πολύ καλή μου φίλη επέμενε να πάω στο νησί που είχε ερωτευθεί από έφηβη. Και με την υποτροφία της αντί να σπουδάσει, πήρε ένα οικόπεδο στη Ζάκυνθο και δούλευε για να πληρώσει τα δίδακτρά της στον Καναδά.
Από το πολύ το μπίρι μπίρι, με έπεισε.
Μάζεψα λοιπόν, τα σέα μου και το αποφάσισα να περάσω μια βδομάδα στο Ζάντε.
Το πώς πήγα και γύρισα, σας το έγραψα.
Φτάνω αισίως στις δώδεκα το μεσημέρι στο λιμάνι της Ζακύνθου. Η φίλη μου με περίμενε με το κάμπριο έξι μέτρα από το πλοίο.

Ααααα, ξέχασα να σας πω. Επειδή θα ταξίδευα πολλές ώρες, έβαλα παπούτσια με τακούνι μόνο τέσσερα εκατοστά και μαντέψτε… έπεσα.
Ω ναι, το έπαθα και αυτό πέντε τα χαράματα δέκα μέτρα από το σπίτι μου. Ένα κωλόγατο πετάχτηκε από το πουθενά κατά πάνω μου, κάνω πίσω να μην μου πέσει στο πρόσωπο και το οδόστρωμα είχε μια τρύπα σαν τάπερ για να πλένεις τη σαλάτα και έφαγα τα μούτρα μου. Πιο συγκεκριμένα το αριστερό γόνατο, που ως γνωστό κάθε καλοκαίρι το σακατεύω. Σκίστηκε το παντελόνι, σκίστηκε το γόνατο αλλά εγώ απτόητη, βγήκα στη λεωφόρο για ταξί. Και βρήκα με τη μία. Στο σταθμό έπλυνα το πόδι μου με νερό παγωμένο που πραγματικά με ανακούφισε στο μωλωπισμένο και σκισμένο πόδι. Στο πλοίο Κυλλήνη Ζάκυνθος ζήτησα έναν ελαστικό επίδεσμο και το έδεσα και μπορούσα να περπατήσω χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, γιατί μεχρι τότε ήμουν κούτσαβλη εντελώς!!!

Η φίλη μου πρόσεξε ένα περίεργο περπάτημα, αλλά το απέδωσε στα χαμηλά παπούτσια. Μπαίνω στο κάμπριο φιλιόμαστε και βλέπει πως κάθομαι λίγο περίεργα, αλλά από τη χαρά της δε λέει κάτι.

Η Ζάκυνθος στο φως του ήλιου πραγματικά λάμπει. Ένα ασημολαδί χρώμα παντού (λόγω των ελαιώνων). Το σπίτι της φίλης μου είναι χτισμένο σε ένα ψηλό σημείο που από την πίσω βεράντα βλέπει όλον τον κάμπο, από μπροστά έναν ελαιώνα που καταλήγει στο γαλάζιο.
Πολλά επίπεδα, με πολύ γούστο, εναρμονισμένο με το τοπίο και το τοπικό χρώμα, όλο βεράντες και σε ότι ώρα της μέρας θες, βρίσκεις μια βεράντα που να είναι σκιερή με θέα και ελαφρύ αεράκι. Το λάτρεψα. Θα ξαναπάω του χρόνου αλλά θα έχω το δικό μου διαμέρισμα. Το δώμα. Ένα δωμάτιο διαμπερές που το βράδυ φωτίζεται από το φεγγάρι και το πρωί βλέπεις όλο σχεδόν το νησί.
                                  η πίσω θέα λίγο αριστερά


                               η μπροστινή θέα λίγο αριστερά επίσης
 Η πόλη της Ζακύνθου είναι πολύ όμορφη. Μονοδρομημένη, καθαρή, περιποιημένη που μοσχοβολά μπουγαρίνι, κοινώς Φούλι, είναι ένα μικρό φυτό που έχει κάτι υπέροχα λευκά μικρά λουλουδάκια που μυρίζουν υπέροχα. Το μουσείο του Σολωμού και του Κάλβου πολύ ωραίο.   Ο ναός του Αγίου Διονυσίου μεγαλοπρεπής και επιβλητικός. Πιο επιβλητικός από το μητροπολιτικό ναό της πόλης. 


Παρατηρήσεις.

-       Οι εκκλησίες δεν έχουν τρούλους. Είναι σύμφωνα με το δυτικό στυλ
-       Τα καμπαναριά στον περίβολο του ναού είναι ψηλά και εντυπωσιακά σαν πύργοι.
δεν είναι φάρος, είναι το καμπαναριό του αγίου διονυσίου


-       Οι ζακυνθινοί είναι πολύ φιλόξενοι, καλαμπουρτζίδες, ευγενικοί.
-       Οι οδηγοί δεν κορνάρουν και δε δυσανασχετούν με τίποτα. Περιμένουν υπομονετικά ότι και να κάνει ο μπροστινός. Μια βδομάδα στη Ζάκυνθο, δεν άκουσα ούτε ένα κλάξον! Εντυπωσιάστηκα.
-       Οι θάλασσες είναι υπέροχες. Με άμμο, με νερά πράσινα, νόμιζα πως ήμουν στις Μαλδίβες. Ζεστά νερά, πεντακάθαρα, ήρεμα να βαθαίνουν. Το καταχάρηκα.
εδώ άπλωνα την κορμάρα μου στη παραλία "γάιδαρος"


-       Έβρισκες να παρκάρεις σε όποια παραλία και να πήγαινες.
-       Στις παραλίες υπάρχουν παντού σχεδόν σημάνσεις ότι υπάρχουν αυγά χελώνας Καρέτα Καρέτα.
 αν μεγαλώσετε την εικόνα θα δείτε τις προφυλαγμένες περιοχές για τα καρετοκαρετοαυγά

-       Όλο το νησί είναι φυτεμένο ελιές. Φήμες λένε, που δεν τις βρίσκω και τόσο φήμες, πως οι ίδιοι οι ζακυνθινοί καίνε τα πευκοδάση για να φυτέψουν ελιές.
-       Όλα τα σπίτια είναι πολύ ωραία και καινούργια γιατί μετά το σεισμό του 1953 που καταστράφηκε το νησί, ξαναχτίστηκε με πολύ αυστηρούς κανόνες αντισεισμικής δόμησης.
-       Οι κάτοικοι είναι πολύ φιλόζωοι. Εκτός από το να έχουν ένα κατοικίδιο ζώο, ταΐζουν και ποτίζουν τα αδέσποτα και επιπλέον βρίσκουν και σπίτια για να υιοθετήσουν τα αδέσποτα στη Γερμανία και τις σκανδιναυϊκές χώρες. Στα γνωστά περίπτερα-μαγαζιά με θαλασσινά χρειαζούμενα και αναμνηστικά, βρίσκεις και σκυλοτροφές και γατοτροφές. Με ξάφνιασε πολύ ευχάριστα αυτό.
-       Οι άνθρωποι είναι πολύ μερακλήδες.
Ότι κάνουν το κάνουν με πολύ μεράκι. Στο σπίτι τους έχουν λουλούδια που τα φροντίζουν ιδιαίτερα. Οι περιφράξεις των οικοπέδων τους είναι μικρά έργα τέχνης με πολύ προσοχή και στοιχίζουν πανάκριβα. Είδα ένα περίβολο τόσο ωραία φτιαγμένο, που ζήτησα από τη φίλη μου να σταματήσει να το θαυμάσω. Φαντάζομαι, της λέω, τι σπίτι έχει αυτός που έριξε τόσα λεφτά για περίφραξη. Όχι, μου απαντά. Σπίτι δεν έχει μέσα. Γιατί ο τύπος είπε, σπίτι κάποια στιγμή θα φτιάξω. Τώρα που έχω τα λεφτά ας φτιάξω την περίφραξη που αν αρχίσω να χτίζω δε θα μου μένουν για να τη φτιάξω. Και τώρα ο άνθρωπος μαζεύει λεφτά για το σπίτι του.
-       Υπάρχουν πολλά σπίτια, μεγάλα, όμορφα, εντυπωσιακά με θέα σε καταπληκτικά σημεία που ανήκουν σε κάτι περίεργες ενώσεις, οργανισμούς, οργανώσεις (;) που όμως δεν κατοικούνται και είναι παραμελημένα και λυπάσαι να τα βλέπεις.
-       Οι κήποι των σπιτιών είναι εντυπωσιακοί. Ο κόσμος ασχολείται πολύ με την αυλή του. Μεταφέρουν πέτρες από χιλιόμετρα μακριά προκειμένου να έχουν το αποτέλεσμα που ονειρεύονται.
-       Τα χρώματα του νησιού είναι το λαδί και το κίτρινο γιατί οι ελιές και η ντόπια πέτρα έχουν αυτά τα χρώματα.


Αυτά. Βαρέθηκα να γράφω. Σε άλλη ανάρτηση θα σας πω πως πέρασα και τα ευτράπελα του ταξιδιού μου.
Κίσσις!!!

Υ.Γ. Το περίφημο ναυάγιο
που έχει πολυφωτογραφηθεί, είναι ένα πλοίο σιδερένιο που από τη σκουριά φαίνεται καφέ, ήταν λαθρεμπορικό με τσιγάρα που ναυάγησε τη δεκαετία του 1980. Οι παλαιότεροι στο νησί λένε πως ήταν εκπληκτική περίοδος. Σε όποια παραλία πήγαινες έβρισκες κούτες με τσιγάρα. Η χαρά του καπνιστή!!!

32 σχόλια:

  1. όμορφο νησί όντως (αλλά σου είπα, μην φοράς χαμηλοτάκουνα, αφού το ξέρεις...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πράγματι πολύ όμορφο νησί!
      μα δεν ήταν χαμηλοτάκουνα, απλά αντί για δωδεκάποντα ήταν εξάποντα!!!
      ας όψεται το κωλόγατο...

      Διαγραφή
  2. καλημερα!!! ομορφη η Ζακυνθος! δεν εχω παει αλλα εχω ακουσει τα καλυτερα! ειδα κι απο σενα τωρα ομορφες εικονες!! να εισαι καλα και προσοχη τα τακουνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ, δε φταίνε τα τακούνια μου. ήταν το οδόστρωμα χαλασμένο, έκανα πίσω βιαστικά και τρομοκρατημένη και έφαγα τα μούτρα μου!

      η ζάκυνθος αξίζει όντως να την επισκεφθείς μια φορά και πίστεψέ με, θα τη λατρέψεις!

      Διαγραφή
  3. την έχω φάει με το κουτάλι τη Ζάκυνθο! Υπέροχη!
    το σπίτι της φίλης πανέμορφο,να ξαναπάς χαχαχα
    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλέ θα ξαναπάω. τώρα που έχω και δικό μου διαμέρισμα εκεί, δε θα ξαναπάω; με τα τσαρούχια!!!

      Διαγραφή
  4. Αγαπημένη! Μικρός είχα πάει και δεν θυμάμαι και πολλά από τη Ζάκυνθο! Αλλά σαν του Ιονίου τα νησιά δεν βρίσκεις πουθενά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να ξαναπάς ηφαιστιωνάκο μου! αξίζει!
      η λευκάδα καλή είναι, έχει ωραίες παραλίες. η κέρκυρα δε μου άρεσε καθόλου ηφαιστιωνάκο. ούτε οι παραλίες, ούτε οι άνθρωποι.
      η ζάκυνθος όμως είναι το κάτι άλλο!

      Διαγραφή
  5. περαστικά για το πόδι!!!!φόρα δωδεκάποντα και δεν παίζει να ξαναπέσεις!
    η ζάκυνθος είναι αγαπημένη,έχω πάει πάνω από 6 φορές οικογενειακές διακοπές!
    φιλί και ζούληγμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ χριστινάκι είναι πολύ ωραίο νησί, τώρα όσον αφορά τα τακούνια, δε φταίνε αυτά. φταίει το κωλόγατο!!!
      πάντως ευχαριστώ για τα περαστικά. τώρα είναι σχεδόν καλά!

      Διαγραφή
  6. πφ!! αλλα ολοι στην Αθήνα ειναι μαζεμενοι. Αλλα ξέρουμε με τι λεπτά εχουν γινει τα σπίιτα. πφ.

    διάλογος τηλεφωνικός
    - που είσαι Ρια?
    - εδώ στο ..... πως το λένε βρε παιδιά αυτό εκει κάτω που βλέπουμε? η Ρία
    - Μποχαλη της απαντά η ομιγυρις.
    -Στη Ζάκυνθο ειμαι !

    Εντάξει συνεννοηθήκαμε.....

    και εις άλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι πολύ όμορφο νησί η Ζάκυνθος...τρελάθηκα με τη θέα που είχε το σπίτι!!
    Ελπίζω το πόδι να είναι καλά πια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι πολύ όμορφο νησί. και το πόδι είναι πολύ καλυτερα τώρα. ευχαριστώ!

      και η θέα που έχει το σπίτι από όλες τις πλευρές, είναι φανταστική! έχει βεράντες γύρω γύρω και σε κάθε επίπεδο! και φυσάει πολύ ωραία όλες τις ώρες!

      Διαγραφή
  8. Ο πατέρας μου γεννήθηκε στην Μπόχαλη. Καλά κατάλαβες είμαι Ζακυνθινή εκ πατρός και Κυκλαδίτισα εκ μητρός. Πολύ όμορφη η Ζάκυνθος αλλά εμένα με τραβάει το Αιγαίο.
    Φιλιά Ριάκι και καλό χειμώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αααα κοριτσάκι! μια χαρά σε βρίσκω! η μπόχαλη καταπληκτική. όλο το νησί είναι καταπληκτικό!
      πάντως προτιμάς το αιγαίο;;; μα είναι τόσο ξερα τα νησιά του αιγαίου! αλλά γούστα είναι αυτά!
      καλό χειμώνα!

      Διαγραφή
  9. Απ'τις καλύτερες διακοπές μου εκει,πριν 15 χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε πιστεύω φίλε μου! πράγματι πολύ ωραία πέρασα και εγώ!

      Διαγραφή
  10. Α, έχω πάει δεκάδες φορές, απ τα 12 πήγαινα, θυμάμαι η πρώτη φορά ήταν Πάσχα και ήταν μαγικά! η τελευταία το 2002, τ αγαπώ το νησί!

    καλό φθινόπωρο ομορφιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και εγώ το αγάπησα γλυκέ μου αυτό το νησί!!! και θα γίνω και τακτική κάτοικος!

      Διαγραφή
  11. Ήταν περιπέτεια από ότι κατάλαβα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Επειδή θα ταξίδευα πολλές ώρες, έβαλα παπούτσια με τακούνι μόνο τέσσερα εκατοστά" χαχαχαχα τι διαβάζω θεέ μου...

    Ρε μάνα μου εγώ Νέα Υόρκη-Λοσάτζελε-Χαβάη το έκανα με παντόφλες :p

    Τόσα χρόνια στην Πάτρα και σε ένα νησί του Ιονίου δεν πήγα, το ζώον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έχασες φαρμακοτριφτάκο μου έχασες! είναι πολύ όμορφα στο ιόνιο.

      εσύ φαρμακοτριφτάκο δε θα πήγες και με κάπρι ασορτί με το μπλουζάκι και φυσικά φίρμας! ευτυχώς που πήγες με παντόφλα και όχι σαγιονάρα!

      γιατί γελάς; και εντάξει δεν ήταν τέσσερα τα εκατοστά στο τακούνι ήταν έξι!!!

      Διαγραφή
  13. Επειδή είναι αργά και τα ματάκια μου δεν με βοηθούν, θα σε πάρω τηλέφωνο να μου πεις τα υπόλοιπα. Έχω διαβάσει μέχρι εκεί που λες "γιατί μεχρι τότε ήμουν κούτσαβλη εντελώς"!
    Φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και σχεδόν μέχρι προχθές, πάλι κούτσαβλη ήμουν. τώρα είμαι καλύτερα!

      Διαγραφή
  14. Πολ'υ καλό ταξίδι με πήγενες, φιλενάδα.

    Είσαι καλύτερα;

    Φιλιά πολλά και καφεδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ φιλενάδα, είμαι τώρα πολύ καλύτερα!
      χαίρομαι που σου άρεσε η περιγραφή μου!!!

      φιλιά στα παιδιά!

      Διαγραφή
  15. Πολύ όμορφη η Ζάκυνθος, είχα πάει πριν δύο χρόνια και εντυπωσιάστηκα. Ελπίζω να πέρασες το ίδιο όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι πάνο μου, πέρασα πάρα πολύ καλά. με εντυπωσίασε το νησί και με εντυπωσίασαν και οι άνθρωποι!

      Διαγραφή
  16. Αν εξαιρέσουμε την τούμπα, καλά πρέπει να πέρασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φανταστικά πέρασα μαλεράκο μου. η τούμπα έτυχε. τι να κάνουμε. άλλωστε είμαι επιρεπής στις τούμπες!!!

      Διαγραφή

οι δικές σου σκέψεις ποιές είναι;

σχόλια γραμμένα με αγγλικούς χαρακτήρες θα σβήνονται αμέσως. αν δε γνωρίζετε πως γυρνά το πληκτρολόγιο στα ελληνικά, ρωτήστε να μάθετε!

Από το Blogger.

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΝΕΨΕΙΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΑΚΩΝΕΙ

Αναγνώστες