ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΜΟΥ!

Ronin.gr - widget IP και λειτουργικού

9 Φεβ 2011

ΣΧΟΛΕΙΑ...



Την περασμένη Τετάρτη, πήγα και πήρα τους βαθμούς του τετραμήνου του γιου μου. Ως συνήθως έσκισε το παλικάρι μου.
Βγαίνοντας από την αίθουσα, τον είδα να μιλάει με ένα κοριτσάκι. Το ήξερα. Τώρα με τις απεργίες την είχαμε πάει με το αυτοκίνητό μου στο σπίτι της μερικές φορές. Την πλησιάζω, γνωρίζω και τη μαμά της και βλέπω και τον έλεγχό της. Όλο εικοσάρια το φυτουλάκι. Ενδιαφέρεται για τη στρατιωτική ιατρική και διαβάζει πολύ. Το έχει το κορίτσι. Το έχει. Μόνο που ανάμεσα στα εικοσάρια είναι και ένα δεκατρία. 13. Μάλιστα. Και που; Στα αρχαία; Θα ήταν φυσιολογικό. Στα λατινικά; Επίσης. Αλλά όχι, στη φυσική αγωγή! Είχε το κορίτσι σε όλα τα μαθήματα της κατεύθυνσής της εικοσάρια. Όπως και στα μαθήματα της άλλης κατεύθυνσης. Και στα γενικά. Αλλά στη γυμναστική 13. Αν ήμουν η μητέρα της κοπέλας, θα τον είχα βουτήξει από το λαιμό.

Ρε καραγκιόζη, το παιδί έχει παντού είκοσι. Δεν είναι κουτσό, δεν είναι κουλό, δεν είναι νάνος. Με κορμοστασιά λαμπάδα το κορίτσι. Και της βάζεις 13 ;;; Που και τα νύχια της να έξυνε κάθε φορά που είχε μάθημα μαζί σου, πάλι ένα 18 το άξιζε. Όχι 13. Είσαι τυχερός που δεν το έκανες στο δικό μου παιδί.

Η γνώμη μου για τα σχολεία είναι η χειρότερη. Διάβαζα αστρονομία στην τρίτη λυκείου. Μου χρειάστηκε ποτέ; Διάβαζα ολοκληρώματα. Ούτε αυτά τα συνάντησα ποτέ στη ζωή μου. Διάβαζα για το ημίτονο και το συν-ημίτονο. Που μου χρειάστηκαν αυτά;

Το σχολείο μέχρι και την πρώτη λυκείου, θα έπρεπε να είναι γενικής παιδείας. Στην πρώτη δημοτικού να μαθαίνουν γραφή, ανάγνωση και αριθμητική. Αλλά κυρίως να κινούνται στους δρόμους. Στη Δευτέρα διάβασμα, βασικές πράξεις, κυκλοφοριακή αγωγή, οικολογία, βασικές αρχές γεωργίας και κτηνοτροφίας. Στην Τρίτη αρχίζει η ιστορία, η γεωγραφία, μορφές τέχνης. Τετάρτη, βασικές έννοιες όλων των θρησκειών, επαγγελματικός προσανατολισμός. Και τι εννοώ. Στις κάτω χώρες, κάθε εβδομάδα από την τρίτη ως το τέλος του δημοτικού, τα παιδιά δέχονται διαλέξεις από επαγγελματίες που συνήθως είναι ο γονέας ενός παιδιού. Ας είναι και θείος ή γνωστός. Αλλά περνούν όλα τα επαγγέλματα. Ότι μπορείτε να φανταστείτε. Πέμπτη τάξη, ξένες γλώσσες, βασικές αρχές οικιακής οικονομίας. Έκτη τάξη, λειτουργία της πόλης, του νομού, του κράτους.

Γυμνάσιο. Πρώτη, λειτουργίες δημοσίων υπηρεσιών, πώς να αλληλογραφούν σε κάθε περίπτωση. Καλλιγραφία. Πώς να στριφώνουν, πώς να ράβουν ένα κουμπί, πώς να αλλάζουν ένα φερμουάρ, πώς να αλλάζουν μια κλειδαριά. Δευτέρα γυμνασίου, μετακινήσεις με μμμ, ιδιαιτερότητες κρατών, πώς να φτιάχνουν μικροέπιπλα, βιολογία, μουσική. Και πάει λέγοντας.

Και πριν βιαστείτε να με πείτε μουρλή, σας πληροφορώ ότι στη Δανία και την Ολλανδία έτσι διδάσκονται τα παιδιά. Στην Αγγλία, δε χρειάζεται να μάθουν το θεώρημα του Θαλή, δε θα τους χρειαστεί στην καθημερινότητά τους, μαθαίνουν όμως απ’ έξω ποιήματα και την εξέλιξη της λογοτεχνίας παγκόσμια. Γνωρίζουν τη διαφορά της τέμπερας από την ακουαρέλα. Μπορούν να ξεχωρίσουν ένα πίνακα του Μονέ από του Ντεγκά.

Τα δικά μας τα μοσχάρια, παρντόν, μαθητούδια, δεν ξέρουν τι είναι ο Μοντιλλιάνι, ο Έκο, ο Γκριγκ...

10 σχόλια:

  1. Αν και μου ρθε λίγο παράξενο το πρόγραμμα που έδωσες, όταν είπες ότι αυτό διδάσκονται σε αυτές τις χώρες.. έμεινα λίγο!! χαχαχαχα!
    Περίεργο να έχει 13 στη γυμναστική.. μήπως ήταν συνέχεια κοπάνα; Γιατί και εγώ μόνο εκεί έκανα κοπάνα..
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς εδώ το δημόσιο σχολείο έχει βαλτώσει άσχημα
    Εκτός από ατομικές εξαιρέσεις φωτισμένων – ψωνισμένων δασκάλων και καθηγητών που τολμούν με δική τους πρωτοβουλία να σπάσουν τα δεσμά της ‘διδακτέας ύλης’ και να ξεστραβώσουν όσους μαθητές έχουν διάθεση…
    Θα θυμάμαι μ’ ευγνωμοσύνη 3-4 απ’ αυτούς σ’ όλη μου την ζωή!
    καλημερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Ρια,

    Πάλι καλά να λέμε που το μάθημα που είχε 13 το κοριτσάκι δεν είναι πανελληνίως εξεταζόμενο, οπότε καμία ουσιαστική επίπτωση δεν θα έχει αυτό.

    Φαντάσου τώρα ότι όταν τα παιδιά έδιναν θρησκευτικά στις εξετάσεις, στο σχολείο μου η Θεολόγος είχε ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ απόκλιση 5 μονάδων από τα γραπτά των παιδιών. Προς τα κάτω, φυσικά.

    Επίσης, εμείς δίναμε και στην Β' Λυκείου και στην Φυσική η άλλη η μαλάκω μου έβαλε 17 στο τετράμηνο με διαγώνισμα 19,8 και πήγα και έγραψα 20 στο τέλος. Δεν ξέρω αν της κάηκε το σπίτι, όπως ευχήθηκα :)

    Όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών που προτείνεις, δεν συμφωνώ σε όλα του τα σημεία, αλλά συμφωνώ πως τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν γνώση που να μπορούν να την εφαρμόσουν στην καθημερινότητα και να καταλαβαίνουν πολλά καθημερινά πράγματα, και όχι απαραίτητα μόνο στις επιστήμες.

    Έχουμε τους 18άρηδες που ξέρουν ανώτερα μαθηματικά από σχεδόν όλους τους συνομήλικους τους παγκοσμίως, και πάνε στο πανεπιστήμιο και δεν μπορούν να κάνουν μια εργασία, που λέει ο λόγος.

    Αυτά για την ώρα. Σ'χώρα με για το μεγάλο -once again- σχόλιο, αλλά είναι του αντικειμένου μου, καταλαβαίνεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα είχα σκεφτεί πολλές φορές όλα αυτά όσο ήμουν μαθήτρια... όντως σχεδόν τίποτα δεν μου χρειάστηκε... εδώ με το ζόρι χρησιμοποιώ όσο έκανα στην σχολή και ακόμα χειρότερα στο μεταπτυχιακό...
    Για να ελαφρύνω όμως την ατμόσφαιρα, θα σου πώ κάτι που θυμήθηκα που μας έλεγε ένας καθηγητής στα μαθηματικά για τα ολοκληρώματα....
    "τί κάνουμε σε αυτή την περίπτωση?" (και η εξίσωση (ή σχέση) ήταν γραμμένη στον πίνακα"
    "ολοκληρώνουμε την σχέση μας κύριε"
    "Μπράβο παιδιά μου! Θα πάτε μπροστά"!!!

    Ίσως το μόνο τελικά που μου χρειάστηκε απο τα ολοκληρώματα!!!

    Την καλημέρα και μπράβοσ το γιό σου που έσκισε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πες τα... (θα) καμαρώνουμε για τους βαθμούς των παιδιών μας στο σχολείο και μετά θα σκεφτόμαστε ότι στην πράξη δεν έχουν μάθει σχεδόν τίποτα χρήσιμο... (Μπράβο του πάντως!)
    Μου άρεσε πολύ το curriculum σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όλα είναι σπουδάια να τα ξέρουν... αλλά το 13 δεν το κατάλαβα, είναι μουρλός ο καθηγητής της;;;;


    Φιλάκια, φιλενάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μπράβο στο καμάρι σου Ρια μου!!
    τελικά την άλλη Πέμπτη αν όλα πάνε καλά θα έρθω....
    Φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δυστυχως Ρια μου η παιδεια μας πασχει!( Να μου πεις τι αλλο δεν πασχει? ) Ευτυχως να λες που αναμεσα στους καθηγητες υπαρχουν και μερικοι φωτισμενοι Εκπαιδευτικοι!Γιατι δεν φτανει να ξερεις να κανεις επικυψεις για να εισαι Γυμναστης! Πρεπει να ξερεις και πως να προσεγκισεις ενα παιδι για να το κανεις να αγηαπησει τη γυμναστικη!
    Και ειδικα στην τριτη λυκειου (με το βεβαρημενο προγραμμα που εχει) εγω λεω πως θα επρεπε μαθηματα οπως τα θρησκευτικα πχ να τα εχουν αφαιρεσει.Η δε γυμναστικη και η μουσικη να υπαρχουν με τετοιο τροπο που για τα παιδια να ειναι ωρα χαλαρωσης και αποφορτισης και οχι να τα κυνηγουν με μια ηλιθια βαθμολογια που ετσι κι αλλοιως ουδολως επιρρεαζει κατι αλλο πλην των νευρων μας -μιας κι αυτο που μετραει στη τελικη ειναι μονο ο βαθμος προσβασης απο τις πανελληνιες!
    Καλο κουραγιο , ευχομαι ! Χρονος ειναι θα περασει!

    Υγ. Αν περασεις σημερα απο διπλα θα δεις! Τελικα ειχε προβλημα η word press . Δεν ξερω πως λειτουργησε αλλα εμενα την ωρα που εσυ μου εγραφες δεν βλεπω τπτ , μου την εδειχνε τη φωτογραφια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συχνά Ρία κάνουμε λόγο για μαθητές βόδια αλλά ποτέ για καθηγητές μοσχάρια!
    Αχ, έχω ακούσει περιπτώσεις και έχω δει κάτι μοσχάρια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο κόσμος και η καθημερινή πραγματικότηταέχουν αλλάξει τόσο πολύ τα τελευταία 50 χρόνια, περισσότερο από κάθε άλλη τέτοια χρονική περίοδο στην Ιστορία, που η δομή και ύλη της σχολικής εκπαίδευσης είναι άσχετη και πεπαλαιωμένη.Εμείςπου είμαστε 35-55 δεν πρέπει και να ξεχνάμε ότι πολλοί από τους σημερινούς δασκάλους και καθηγητές ήταν τα χαμένα νιάτα που βλέπαμε πριν 15 χρόνια. Ότι δεν πάμε καλά είναι γνωστό. Το που πάμε δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

οι δικές σου σκέψεις ποιές είναι;

σχόλια γραμμένα με αγγλικούς χαρακτήρες θα σβήνονται αμέσως. αν δε γνωρίζετε πως γυρνά το πληκτρολόγιο στα ελληνικά, ρωτήστε να μάθετε!

Από το Blogger.

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΝΕΨΕΙΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΑΚΩΝΕΙ

Αναγνώστες