ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΜΟΥ!

Ronin.gr - widget IP και λειτουργικού

21 Δεκ 2011

ΔΕΝ ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ, ΔΕΝ ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ!

Ανήμερα τα Χριστούγεννα, έχω εισιτήρια για το μπαλέτο Καρυοθραύστης του Τσαϊκόφσκι, στο θέατρο Badmighton!
Είχα πάρει δυο εισιτήρια, αλλά ο γιος μου δεν ήθελε να έρθει. Έτσι θα με συνοδεύσει η μητέρα ενός πρώην φλερτ. Μια γυναίκα που παρά τα 73 χρόνια της είναι πιο νέα στην ψυχή και από το γιο μου. Λυπήθηκε το ίδιο με εμένα όταν με κλέψανε. Μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για τα κοσμήματα.

Η μουσική για το μπαλέτο αυτό γράφτηκε το 1892 και η πρεμιέρα έγινε το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου στο θέατρο Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης, σε χορογραφία των Μάριους Πετιπά και Λεβ Ιβάνωφ.

Το μπαλέτο έχει δυο πράξεις και είναι μια απλουστευμένη ιστορία από ένα γαλλικό παραμύθι που ονομάζεται ο Καρυοθραύστης και ο βασιλιάς ποντίκι.

Αρχικά το μπαλέτο έγινε δεκτό με περίεργες κριτικές. Οι μισοί κριτικοί το έθαψαν και οι άλλοι μισοί το επαίνεσαν. Πιο διάσημο έγινε κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα, κυρίως στην Αμερική που θεωρείται και ιδιαίτερα επίκαιρο την περίοδο των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς.

Το κομμάτι που σας παραθέτω, αφαιρέθηκε και προστέθηκε δυο φορές στην ιστορία του μπαλέτου από την πρώτη εμφάνισή του μέχρι σήμερα. Θεωρείται, πλέον, το πιο γνωστό. Είναι ο χορός της νύμφης των ζαχαρωμένων δαμάσκηνων!

 


38 σχόλια:

  1. Αυτά είναι, να κάνεις πράγματα που αληθινά σου αρέσουν με ανθρώπους που εκτιμάς για παρέα, σου εύχομαι από τώρα να είναι ακριβώς όπως το ονειρεύεσαι και περιμένεις, φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. βρε τον γιο τι μας εκανε..χιχι

    καλα να περασετε!!!ωραια εμπειρια θα ειναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι το αγαπημένο μου απ τις μουσικές του υπέροχου Πιοτρ! Σε ζηλεύω αφάνταστα, δεν έχω καταφέρει να το δω, να περάσεις υπέροχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θέλω να πιστεύω πως θα πάνε όλα καλά, και θα είμαι κι εγω εκει!

    :)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. περιττό να σου πω ότι από κείνη την ώρα αυτό ακούω... να σαι καλά που μου το θύμισες και το απολαμβάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ναι, ναι γίνομαι γραφικός αλλά τώρα έπεσε το βαλς των χιονονιφάδων κι έχω δακρύσει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αυτό και τη λίμνη των κύκνων είναι τα δύο μπαλέτα που θέλω ΠΟΛΥ να δω κάποια στιγμή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραία επιλογή, αν ήμουν Αθήνα στις γιορτές θα το έβαζα στα must μου, καλά να περάσετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αυτό και τη λίμνη των κύκνων είναι τα δύο μπαλέτα που θέλω ΠΟΛΥ να δω κάποια στιγμή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΗΣΕΤΕ. ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΥΚΙΑ ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΣΥΝΟΔΕΨΕΙ.
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ε ο γιός βρε λογικό να το βαριέται το μπαλέτο :)
    ελπίζω να είναι καλή η παράσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλά να περάσεις κοριτσάρα μου!
    Θα μάθουμε και από μπαλέτα τώρα!!!! ΧΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να το διασκεδάζεις, φιλενάδα!!!!

    Χρονια πολλά και πολύ αγάπη από μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. θα ερχόμουν μαζί σου μα σκίστηκε η τούλινη φούστα,δεν εχω τετοια παπουτσάκια,με γόβες κάνει,η θα χαλάσω το παρκέ,φυσικά και θα χόρευα;;
    φιλιά φιλενάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ τι τραβατε κι εσεις οι χορευτριες :)p
    Ευχομαι να περασετε ομορφα.. Σε οτι σου αρεσει πολυ ειναι καλο να πηγαινεις παρεα με ατομα που εχουν τα ιδια γουστα.Ο μικρος πιθανα δεν θα το εκτιμουσε! Ττζαμπα το εισητηριο θα ...χαλαγες λοιπον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραία η ιδέα σου για Χριστουγεννιάτικη έξοδο.
    Να περάσεις όσο πιο όμορφα γίνεται ria μου!!!
    Καλές γιορτές να έχεις ,με υγεία και ό,τι επιθυμείς καλή μου.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γουστάρω λίμνη των κύκνων (στα Τούρκικα: "παπί χαβούζ") Μα εκείνο το Badminton χάθηκε να του βρούν ένα άλλο όνομα; Αυτόν τον γλωσσοδέτη δεν τον πάω! Να το πούν θέατρο Μ. Κάλλας, Μάνου Χατζηδάκη, Κωσταντάρα, κάτι άλλο Ελληνικό, τέλος πάντων. 'Ηταν ανάγκη να μάθουν οι 'Ελληνες αυτήν αντιπαθέστατη λέξη; Και σάμπως παίζουν και τέτοιο εκεί μέσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. BLUEPRINTS

    δεν ήταν τόσο καλό όσο περίμενα...
    ωραία τα κοστούμια, τέλειος ο συγχρονισμός αλλα είχε μοντέρνα χορογραφία σε ορισμενα σημεία, και στο μπαλλέτο παραείμαι κλασσική. ηθελα να δω τη χορογραφία του πετιπά. οχι του μπεζάρ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ἅ λ ς

    ναι, το ατιμούτσικο γέλασε και είπε ενα όχι μεγαλύτερο και από του μεταξά!

    ευχαριστώ κοπελια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. tremens

    δε σε πιστεύω ότι δεν το έχεις δει!
    πως σου ξέφυγε;

    είναι εκπληκτικό το μπαλλέτο αυτό. κανόνισε με την πρώτη ευκαιρία να μην το χάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Coula

    λοιπόν, τι έγινε; ήρθες; το είδες; σου άρεσε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. tremens

    μα δεν είναι καταπληκτικό; τόσο πλούσια μελωδία και με τόση ποικιλία!

    καλή ακρόαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. tremens

    τι όμορφο σημείο, φίλε μου. και προσωπικά μου αρέσει και ο αραβικός χορός του καφέ και ο κινέζικος του τσαγιού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. bLoGirL

    και πολύ καλά θα κάνεις. αξίζουν τον κόπο και τα χρήματα και τα δυο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. PerOtel

    ευχαριστω πολύ. και εσύ καλά να περάσεις. και σου εύχομαι να σου δοθεί η ευκαιρία να το απολαύσεις, αρκετά σύντομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Evie

    ευχαριστώ πολύ! η παρέα είναι εξαιρετική, η μουσική τέλεια, τι να πάει στραβά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ασωτος γιος

    περίεργο μου φαίνεται που δεν το ήξερες...

    πάντως άκουσέ το, είναι πολύ ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. mahler76

    η παρασταση ήταν εκπληκτική, η χορογραφία λίγο με χάλασε. είναι καινοτόμος ο καινούργιος διευθυντής του μπαλλέτου του κιέβου. και έβαλε στην κλασσική χορογραφία και σύγχρονες πινελιές που με χάλασαν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ElenaG

    μη σε νοιάζει έλενα, θα σε κάνω εγώ ξεφτέρι σε κάτι τέτοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Hfaistiwnas

    όντως ηφαιστιωνάκο, δεν κρατιέμαι. το περιμένω πως και πως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Verónica Marsá

    ευχαριστώ φιλεναδίτσα μου. να είσαι καλά και να μου φιλήσεις τα παιδιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΦΟΥΛΗ

    μα είναι γνωστό φιλενάδα, πόσο λάτρης είσαι του μπαλλέτου!
    είναι σα να λέμε η σώκου και εσύ! άλλη δεν υπάρχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Λιακαδα

    είπα και εγώ να τον καλλιεργήσω λιγουλάκι, να έχει κατι που δεν έχουν οι άλλοι, για να ρίχνει τις τσούπρες, αλλα΄μόνο που δεν έφαγα την πίτσα καπέλο όταν του το είπα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Venus on fire

    ευχαριστώ ρε κοπελιά!
    και εσύ να περάσεις όπως τα ονειρεύεσαι!
    με υγεία και τύχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Heliotypon

    στα τούρκικα η λίμνη των κύκνων του τσαικόφσκι, λεγεται:

    τσαικόφσκι εφέντη χαβούζ παπί!

    ναι, και εμένα θα μου άρεσε το όνομα της σκηνής να ήταν πχ κατίνα παξινού, ελένη ζαφειρίου... ναι, εκπληκτική ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αθηνά...

    υπέροχα τα κάλαντά σας. ευχαριστώ. να είστε καλά και ότι επιθυμείτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

οι δικές σου σκέψεις ποιές είναι;

σχόλια γραμμένα με αγγλικούς χαρακτήρες θα σβήνονται αμέσως. αν δε γνωρίζετε πως γυρνά το πληκτρολόγιο στα ελληνικά, ρωτήστε να μάθετε!

Από το Blogger.

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ

ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΔΑΦΗ
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΝΕΨΕΙΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΑΚΩΝΕΙ

Αναγνώστες