Επειδή είμαι και πάρα πολύ καλός άνθρωπος, γυρνώντας από το Λονδίνο, πήρα το γιό μου και τον πήγα να δει τους παππούδες του από το σόι του πατέρα του.
Είμαι υπεράνω, δεν το ξέρατε? Μπορεί ο πατέρας του να μην τηλεφωνεί καν στο γιο του, αλλά οι γονείς του τι φταίνε?
Όπως αγαπάει τον παίδαρο η μάνα μου έτσι τον αγαπούν και αυτοί. Το ίδιο και η θεία του.
Το παιδί είχε να δει τους παππούδες του 10 χρόνια. Που και που του τηλεφωνούσαν αλλά τις τελευταίες 15 μέρες άρχισαν να θέλουν να τον δουν μην τυχόν και πεθάνουν χωρίς να δουν το παιδί. Με έπιασε και η μάνα μου στο μπίρι μπίρι και αφού μου έκανε τα νεύρα κρόσσια, το πήρα απόφαση και ξεκίνησα για την Πρέβεζα.
Μέχρι την Κόρινθο, ο δρόμος είναι τέλειος. Μετά, είναι εφιάλτης. Κακό το οδόστρωμα, μια λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστικό διάζωμα… και τρέχουν ρε παιδιά, τρέχουν πάρα πολύ. Κυριακή πρωί, με 160 πήγαιναν όλοι. Και μετά σου λένε φταίει το κράτος που γίνονται ατυχήματα.
Και μετά έφτασα στο Ρίο. Παιδιά έπαθα πλάκα. Η γέφυρα είναι εκπληκτική. Χαλάλι τα 11,70 ευρώ που έδωσα για να περάσω. Η είσοδος στη γέφυρα είναι δωρεάν. Η έξοδος στοιχίζει. Αλλά χαλάλι. Εντυπωσιάστηκα. Σε δυο λεπτά είχα περάσει στη δυτική στερεά Ελλάδα.
Και μετά το μικρό ιντερλούδιο της γέφυρας, ξανάρχισε ο εφιάλτης.
Ο δρόμος στενός, σα σκοτωμένο φίδι από τις στροφές, οι αγρότες με τα αγροτικά χωρίς ιδέα από κώδικα οδικής κυκλοφορίας, έγινε το στομάχι μου κόμπος μέχρι να φτάσω στην Αμφιλοχία γιατί έκανα και τη χαζομάρα και πήγαινα με τις πινακίδες και δεν πήρα τον καινούργιο δρόμο και πήγα από τον παλιό. Έφτασα στην Αμφιλοχία, και πήγαινα για Βόνιτσα. Ειδυλλιακό το τοπίο, χάλια ο δρόμος. Πήγα καρότσα μέχρι το Άκτιο. Με 20 χιλιόμετρα την ώρα γιατί ήταν ένας ηλίθιος που δυο το μεσημέρι φόρτωσε το φουσκωτό και πήγαινε μπροστά και μεις που η δυνατότητα προσπέρασης ήταν άπιαστο όνειρο, τον ακολουθούσαμε ως κλωσσόπουλα την κλώσα!
Περάσαμε την υποβρύχια σήραγγα του Ακτίου και φτάσαμε στην Πρέβεζα. Η πόλη είχε σιέστα. Ούτε ψυχή στο δρόμο. Ευτυχώς είχα περάσει το τηλέφωνο του ξενοδοχείου στο κινητό και μου δώσαν οδηγίες για το πώς θα πάω εκεί.
Θυμήθηκα το λόγο για τον οποίο ήμουν εκεί και πήγα το παιδί στο χωριό του πατέρα του. Τον άφησα και γύρισα να ξεκουραστώ στο ξενοδοχείο.
Είχα ειδοποιήσει και μια φίλη μπλόγγερ και το πιο ωραίο άρχισε όταν συναντηθήκαμε.
Είναι μια υπέροχη και πανέμορφη γυναίκα, φοβερά ήρεμη και χαμογελαστή. Πρόθυμη, ευγενική και Κυρία!
Πρόκειται για την athinovio! Με ξενάγησε στην πόλη της, με κέρασε καφέ, ήρθε μαζί μου στο χωριό να πάρουμε το παιδί, μας πήγε σε μια εξαιρετική ψαροταβέρνα, περπατήσαμε μαζί στην έκθεση βιβλίου και ψωνίσαμε φυσικά… (μαντέψτε τι βιβλίο πήρα: η βασίλισσα των παπουτσιών της Άννας Ντέιβις!). Την άλλη μέρα πήγαμε στην εταιρεία τους, τη χαιρετήσαμε και ξεκίνησε η οδύσσεια της επιστροφής.
Στο δρόμο ρίξαμε και μια βουτιά και φτάσαμε στην Αθήνα άγρια μεσάνυχτα.
Τα καυτά σημεία του ταξιδιού ήταν οι γέφυρες. Του Ρίου και του Ακτίου!
Καλέ, γίναμε Ευρώπη. Αν φτιάχνανε και τους δρόμους, δε θα είχαμε να ζηλέψουμε τίποτα από την Αυστρία.
Μερικές πληροφορίες για τη γέφυρα του Ρίου-Αντιρίου:
Το 1880, ο Χαρίλαος Τρικούπης εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Στις 29 Μαρτίου 1889, μίλησε στο Κοινοβούλιο για την ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου. Ωστόσο, η κατασκευή του έργου αυτό δεν ήταν τεχνικά εφικτή μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα. Η Γέφυρα καλύπτει μια απόσταση 2.500 μέτρων.
Επίσης, τα φυσικά χαρακτηριστικά των Στενών παρουσιάζουν ένα μοναδικό συνδυασμό αντίξοων συνθηκών που καθιστούν το έργο μοναδικό: Βάθος θάλασσας ως και 65 μέτρα, πυθμένας μειωμένων αντοχών, έντονη σεισμική δραστηριότητα και πιθανές τεκτονικές κινήσεις.
μια καλωδιωτή γέφυρα μήκους 2.252 μέτρων με τέσσερις πυλώνες. Τα ανοίγματα έχουν μήκος 286 μέτρα, 560 μέτρα, 560 μέτρα, 560 μέτρα και 286 μέτρα,
δύο γέφυρες πρόσβασης, μήκους 392 μέτρων στην πλευρά του Ρίου και 239 μέτρων στην πλευρά του Αντιρρίου. Το κατάστρωμα έχει πλάτος 27,2 μέτρα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μια λωρίδα ασφαλείας και πεζοδρόμιο σε κάθε κατεύθυνση. Το όριο ταχύτητας στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι 80 χλμ/ώρα. Χαμηλότερα όρια ταχύτητας ισχύουν στον Σταθμό Διοδίων καθώς και, προσωρινά, σε περίπτωση έργων οδοποιίας, άλλων ειδικών συμβάντων ή γεγονότων.
Η ζεύξη Πρέβεζας- Ακτίου ήταν ένα σημαντικό όνειρο αναπτυξιακού έργου, με το οποίο συνδέθηκε η Ήπειρος με την Στερεά Ελλάδα (Ακαρνανία). Η σήραγγα σήμερα έχει συνολικό υποθαλάσσιο οδικό μήκος 910m και μέγιστο βάθος 27m κάτω από τη θάλασσα. Τα τροχοφόρα διασχίζουν την απόσταση σε 1 έως 1,5 λεπτό περίπου. Ο σταθμός διοδίων βρίσκεται στο Άκτιο και το κόστος διοδίων για ΙΧ είναι 3 ευρώ.
Φωτογραφία μπόνους!
Aυτό που έκανες σε τιμά Ρια μου,μιλάω για το παιδί και τους παπούδες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπέναντι από το σπίτι μου μένει κάποιος, που έχει χωρίσει χρόνια, η πρώην και τα παιδιά του μένουν στην Αγγλία.
Έχουν έρθει διακοπές,το ένα από τα παιδιά του,το φιλοξενεί η διπλανή του,εν αγνοία του.
Ο τσόγλανος ούτε πήγε να χαιρετίσει τον πατέρα του,τελείως ξαφνικά τον είδε δίπλα...Πόσο πια, μπορεί να επηρεάσει μια μάννα τα παιδιά της;μόνη τα έκανε;
Και εδώ μιλάμε για 3 παλικάρια,που τον πατέρα(εργένης) τον θυμόντουσαν, μόνο στης διακοπές και στα στρατιωτικά,τον υπόλοιπο καιρό δεν τον ξέρουν....Σε ζάλισα μα στεναχωριέμαι με αυτά που βλέπω...
Καλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρελαίνομαι για τέτοια έργα! Αφού βλέπω και στο ΣΚΑΙ τις υπερκατασκευες!!! χαχαχα!
Είναι ωραία γέφυρα όντως.. !!
Καλά έκανες και πήγες το παιδί να το δουν!
Μπονους φοβερο, για το στορυ δεν το συζητω ,αμα χωρισει το ζευγαρι ασε τον πολιτισμο παει στο περιθωριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο που πήγες το παιδί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι παππούδες και οι γιαγιάδες πολλές φορές δεν έχουν συμμετοχή στο θέατρο του παραλόγου. Άσχετα με τον πρωταγωνιστή και τους πρώτους ρόλους.
Ο δρόμος είναι φαρμάκι κανονικό.
Φαντάσου ένα ξημέρωμα προσπαθούσα να μαζέψω 400 χιλιόμετρα (τα 300 στο κομμάτι που αναφέρεσαι από Ρίο και μετά) με βροχή για να φτάσω μέχρι Ηγουμενίτσα... το ξέρω καλά το κομμάτι που πέρασες...
Αφού επιστρέψατε υγιείς όλα καλά!
Εγώ από όαλ αυτά που είπες κράτησα το 11,70 για τα διόδια. Να υπενθυμήσω ότι τη γέφυρα την έχουμε ήδη πληρώσει από την τσέπη μας και τη διπλοπληρώνουμε κάθε φορά που περνάμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΟΥΛΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήδε γινόταν να μην πάω.
όπως το αγαπάει η μάνα μου το παιδί το αγαπούν και αυτοί. το ότι ο γιος τους έιναι αδιάφορος, δεν είναι δικό τους φταίξιμο. και το παιδί τους πήγε δώρα και χρήματα. φτωχοί άνθρωποι είναι, συνταξιούχοι αγρότες. έχουν να δουν το γιο τους δυο χρόνια και το δικό μου γιο δέκα χρόνια...
και το παιδί χάρηκε.
δε θέλω αργότερα να μου πει ότι το αποξένωσα από το σόι του. γιατί σόι του είναι!
Hfaistiwnas
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι εκπληκτικό. μέχρι την αμφιλοχία το σχολίαζα και γελάγαμε με το παιδί.
και εγώ βλέπω αυτές τις κατασκευές. με εκπλήσει η ματαιοδοξία των κατασκευαστών αλλά θαυμάζω το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους.
όσο για τη γέφυρα, συντομεύει το χρόνο που χρειάζεσαι να πας στον προορισμό σου κατά 45 λεπτά!
Ελευθερία
ΑπάντησηΔιαγραφήτο μπονους είναι όλα τα λεφτά!
αν σου περιγράψω καταστάσεις, θα βγείς από τα ρούχα σου.
όμως τα γεροντάκια δε φταίνε σε κάτι. και η αδερφή του πρώην μου με καλοδέχτηκε και είναι πολύ κυρία!
Masterpcm..
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι εγώ αυτό είπα. αφού γυρίσαμε σώοι, δεν πειραζει η ταλαιπωρία.
όσο για το λόγο του ταξιδιού, δε θα το παίξω υπεράνω. ψιλοαγγαρεία έκανα, αλλά χαλάλι του γιου μου. έπειτα, δε θέλω να μου πει ότι εγώ φταίω που δεν έχει επαφές με τους συγγενείς του πατέρα του! άσε το κλάμα που έριξε όταν είδε τα ξαδέρφια του...
θέλει να παει μερικές μέρες εκεί. εγώ δεν έχω αντίρρηση. άμα ξέρω ότι είναι στη θεία του, είμαι ήσυχη.
έπειτα, δεν παύουν να είναι συγγενείς κοντινοί. δε φταίνε αυτοί για την αχαρακτήριστη συμπεριφορά του πρώην συζύγου μου!
Panos Konstantinidis
ΑπάντησηΔιαγραφήχαλάλι τα λεφτά. δίνουμε πολύ περισσότερα σε μη χρηστικά πράγματα. για τη γέφυρα δε με ενόχλησε καθόλου.
όπως δε με ενοχλούν πλέον τα διόδια για το δρόμο για τη λαμία. μετά τα τούνελ, που γλιτώνεις το μαλιακό είναι όνειρο η διαδρομή. άμα γινει και το τούνελ για να περνάς στο θεσσαλικό κάμπο χωρίς το δομοκό... θα είναι φανταστικό!
Ρία δε διαφωνούμε για τους δρόμους. Όντως η διαδρομή για Λαμία είναι όνειρο (την έκανα συχνώς διότι είμαι από Θεσσαλία), απλώς με ενοχλεί το γεγονός ότι αυτοί οι δρόμοι έχουνε χτιστεί από τους φόρους μας (δηλαδή τους έχουμε πληρώσει ήδη) και μας ζητάνε να τους ξαναπληρώσουμε. Αυτό για εμένα είναι όχι απλώς αδικεία αλλά κατάφορη παράνοια του νεοελληνικού κράτους.
ΑπάντησηΔιαγραφήαα πάλι ταξιδάκι ( που λες κι εσύ!) χεχεεχ Πολύ καλά έκανες και πηγες το παιδί στους παπούδες ( από το άλλο σόι)! Κι αυτοί παπούδες είναι! Και για το παιδί καλό είναι να τουσ ζήσει να τους γνωρίσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσ για τη γέφυρα είναι στολίδι! Αν φτιαχναμε και τους δρόμους , κάτι θα μπορούσε να γίνει!
Υγ. Πέρνα απο κει .. σου έχω δωράκι!
καλησπέρα ρία
ΑπάντησηΔιαγραφήη ήπειρος είναι η πιο αδικημένη περιοχή από όλες τις απόψεις, η δε Πρέβεζα η πιο αδικημένη από ολες τις πόλεις. Να σκεφτείς ότι η Πάργα που είναι πασίγνωστη στην ουσία δεν έχει παραλίες (αν και το τοπίο είναι φανταστικό!). Έτσι, ενώ η Πρέβεζα έχει δεκάδες χιλιόμετρα αμμουδιά, όλοι στριμώχνονται στο βάλτο που είναι 50 μέτρα όλο κι όλο.
Κρατικές διαφημίσεις, υποδομές κάθε είδους και κονδύλια διοχετεύονται σε Λευκάδα και Πάργα. Η Λευκάδα δεν χτίζει γέφυρα της προκοπής γιατί λέει, αν χτιστεί γέφυρα δεν θα θεωρείται πλέον νησί... Να φανταστείς ότι ακόμα και οι πινακίδες, αναφέρουν Πάργα, Ηγουμενίτσα, Γιάννενα άρτα, κτλ αλλά Πρέβεζα δε λέει πουθενά. Μέχρι πρόσφατα ήταν στρατιωτική και βιομηχανική περιοχή βλέπεις (Μπάλκος γαρ) και παραμελήθηκαν οι υπόλοιπες δυνατότητες, όπως η αρχαία Νικόπολη με το άθικτο θέατρο, τον ιππόδρομο, το Νεκρομαντείο, την αρχαία Κασσώπη, το Μουσείο τη Νικόπολης, οι πηγές του Αχέροντα...
Εδώ και λίγα χρόνια έφυγαν οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις και τα εργοστάσια, χτίζονται μαρίνες, και κάπως αρχίζει κάπως, κάτι να γίνεται. Έχω περιέργεια να δω τι θα κάνουν με τους δρόμους που όλοι περνάνε από βράχια και βουνά...
mia ekdromi einai panta eyxaristi akomi kai ean talaipori8eis ligoulaki. O mokros perase kala, ayto exei shmasia.
ΑπάντησηΔιαγραφήdin
Όταν θα πας ξανά ,προς Πρέβεζα μεριά , θα σου πω να πας από Αργιθέα ! Ούτε κίνηση - ούτε διόδια - και θα δεις το 'θαύμα' που λέγεται ΦΡΑΓΜΑ ΚΑΙ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως είπε και η Φούλη , αυτό που έκανες σε τιμά !
Καρδιτσιώτισα να είσαι καλά....
αν και με μπέρδεψες ξανά....
χαχαχαχα.....
θα σου πω - θα σου πω.......
ΚΑΛΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ !
Panos Konstantinidis
ΑπάντησηΔιαγραφήυποτίθεται ότι τα διόδια είναι για τη συντήρηση που γίνεται στους δρόμους συνεχώς και ακόμα και έτσι να μην είναι, το γεγονός και μόνο όιτ έχουν μειωθεί τα τροχαία σημαντικά, αξίζουν τα δυο ευρώ!!!
xeimwniatikiliakada
ΑπάντησηΔιαγραφήείμαι ψυχάρα τι να κάνουμε τώρα.
ωραία, μοιραία, έξυπνη και πονόψυχη!
είμαι στολίδι σαν τη γέφυρα!
ευχαριστώ για την αφιέρωση!
athinovio
ΑπάντησηΔιαγραφήπράγματι έτσι είναι!
η πάργα είναι χάλια, προσωπικά θεωρώ ότι είναι κάτι παραπάνω από υπερεκτιμημένη!
για να δούμε πως θα πάνε τώρα τα πράγματα...
dsquared
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλώς ήρθες!
ναι ο μικρός πέρασε υπέροχα και αποζημειώθηκα για την ταλαιπωρία του δρόμου και την κούραση...
ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήπατριώτη, λένε ότι ο δρόμος σε μερικά σημεία δεν είναι ακόμα φτιαγμένος και δε διακινδυνεύω να το δοκιμάσω με την μπε εμ βε. αν είχα τζιπ δε θα με ένοιαζε αλλα, τον πονάω το γερμανούλη μου!
EKANA THN DIADROMH FETOS KAI EFO EFOSON GIRISA PALI STO SPITAKI MOU MAZI ME TA MOLEMAKIA DOKSA TO 8EO NA LEME KAI OPOS LESKALA EKANES KAI PIGES TA PAIDIA STOUS PAPPOUDES*KALHSPERA PATRIDA KAI KALO BOLH XI XI
ΑπάντησηΔιαγραφήMOLEMOU
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ καλά θα το ρίξω, αυτό θα πάει στράφι...