Επί δύο χρόνια έπρηζα τον Ιάσιο για την τελετή έναρξης των ολυμπιακών αγώνων του Πεκίνου.
Αφού μόλις έλεγα τη φράση "ολυμπιακοί αγώνες", συνέχιζε αυτός την υπόλοιπη πρόταση: την τελετή έναρξης θα τη σκηνοθετήσει ο Ζαν Γιμού!
Η ανυπομονησία μου δε διαψεύστηκε!
Κατά τη γνώμη μου, η τελετή έναρξης στο Πεκίνο ήταν ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ – ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ - ΜΟΝΑΔΙΚΗ – ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ.
Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από το σκηνοθέτη της καλύτερης ταινίας (κατά τη γνώμη μου) που είναι ο ΗΡΩΑΣ!
Δεν άφησε τίποτα από την ιστορία της Κίνας που να μην το τιμήσει με την αναφορά του.
Ακόμα και η ανακάλυψη της πυρίτιδας αξιοποιήθηκε με τα βήματα από βεγγαλικά που κατέληξαν στη «Φωλιά του Πουλιού»!
Δεν παρέλειψε να δείξει και τους εθελοντές που πραγματικά άξιζαν το χειροκρότημα που πήραν για τα φοβερά συγχρονισμένα «κουτιά».
Όσο για το άναμα της φλόγας?
Τι να πω εγώ?
Δέστε το!
Δεν ξέρω, εμένα μου φάνηκε ότι μετά την τελετή έναρξής της δικής μας ολυμπιάδας θα είχε οποιοσδήποτε σκηνοθέτης άλλης τελετής έναρξης πολύ δύσκολη δουλειά να κάνει για να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ. Και η τελετή έναρξης του Πεκίνου επιβεβαίωσε την εκτίμησή μου. Όλα τα λεφτά ήταν ο πιανίστας που συνέχιζε να παίζει ενώ το κοριτσάκι δίπλα του είχε σχεδόν αποκοιμηθεί από την πλήξη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν πραγματικά εκπληκτική η έναρξη! Συγκινήθηκα και θυμήθηκα και τη δική μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό με τα κουτιά-πλήκτρα υπολογιστή... με άφησε άφωνο!!!! Εντελώς!!!
Όπως έγραψα και σε ένα άλλο σχόλιο οι Κινέζοι θέλησαν να πουν "Όλα Είναι Ένα" και εγώ συμπληρώνω "Όλα Είναι Σόου". Και το σόου με τέτοιο σκηνοθέτη πραγματικά ήταν άπαιχτο αν και θεωρώ ότι μετά τη δική μας τελετή δημιουργήθηκαν κάποια νέα δεδομένα στον τομέα της καλλιτεχνικής αναπαράστασης στα οποία το Πεκίνο (και οι επόμενες διοργανώσεις) βασίστηκε, αξιοποίησε και προχώρησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιας και αναφέρεις τον "Ήρωα" είναι μία πολύ εντυπωσιακή ταινία (όπως και οι υπόλοιπες της τριλογίας) αλλά πάσχουν σεναριακά...
αιρετικέ
ΑπάντησηΔιαγραφήγια να είμαστε ειλικρινείς, αυτό που έκανε ο δικός μας σκηνοθέτης ήταν να παρελάσει μπροστά από το κοινό μια ακίνητη εικόνα που όμως ήταν γνωστη και όλοι αναγνώριζαν τι έβλεπαν!
που η ρευστότητα της ακινησίας των κουτιών. που η κινούμενες εικόνες, και φυσικά το πανέξυπνο εύρημα της γραφής ενώ χόρευαν σε υποτίθεται πάπυρο!!!
ηφαιστίωνα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι τελικά είχε μέσα εθελοντές!
στην αρχή είπα άνθρωποι είναι μέσα, μετά από τέτοιο συγχρονισμό, είπα έιναι με κομπιούτερ, και φυσικά εξεπλάγειν ευχάριστα όταν είδα τους εθεοντές!
συγκινήθηκα οταν μπήκε η ελληνική αντιπροσωπεία μέσα, λυπήθηκα που ο σημαιοφόρος ήταν ο χρυσός ολυμπιονίκης στο τζούντο, πρόκειται για ένα υιοθετημένο από ελληνοπόντιο προπονητη ρωσάκι που δε χαμπαριάζει γρι ελληνικα. η φανή δεμετζή, ο βλάσης μάρας, ένας οποιοσδήποτε παίκτης του μπάσκετ, η μπεκατώρου, δεν μπορούσαν να κρατήσουν την ελληνική σημαία?????
μυστήριε
ΑπάντησηΔιαγραφήπράγματι δημιουργήσαμε σχολή όσον αφορά την ποιότητα της τελετής και το επίπεδο. το μετατρέψαμε από πανηγύρι σε εκπληκτικό σόου.
όσον αφορά τον ήρωα του ζαν γιμού, η υπόθεση έχει φοβερό σενάριο. όχι πρωτότυπο αλλά πολύ πολύ δυνατό!
οι άλλες όχι δεν είναι τόσο έξυπνες σεναριακά, αλλά σκηνοθετικά είναι όλες άπαιχτες!
Ισως ακομα δεν μαθατε εκει στην Ελλαδα για την "κονσερβα" που εδειχναν οι Κινεζοι τηλεοπτικα παγκοσμιως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τελετη και κυριως το θεαμα με τα βεγγαλικα,ηταν εν μερει τραβηγμενα ενα χρονο πριν!
Και πριν βιαστειτε να πειτε...μα τι μας λεει..περιμενετε κανα δυο μερες!
Ως γνωστον,ολα σας ερχονται με καπποια καθυστερηση.
ανώνυμε
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδή εγώ δεν ήμουν εκεί να δω την έναρξη, αυτό που με ενδιέφερε ήταν να δω στην τηλεόρασή μου ένα εντυπωσιακό θέαμα.
και ήταν εντυπωσιακό.
δε με ενδιαφέρει αν ήταν δυο χρόνια πριν τραβηγμένο!!!
σημασία έχει ότι εντυπωσιάστηκα και ακόμα και αν ήταν κονσέρβα, ο σκηνοθέτης πέτυχε αυτό που ήθελε. να δείξει μια μεγαλοπρεπή τελετή!!!
Εμένα τα κουτιά περισσότερο με παρέπεμπαν στην απρόσωπη και ανέκφραστη μαζική παραγωγή προϊόντων παρά σε ο,τιδήποτε άλλο. Και κάπου σε όλη την τελετή μου φάνηκε ότι έλειπε ο άνθρωπος ως άτομο. Ένιωθα σα να παρακολουθούσα ένα μεγάλο κοπάδι μυρμηγκιών να εργάζεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήαιρετικέ
ΑπάντησηΔιαγραφήο καθένας εισπράτει διαφορετικά το ίδιο θέμα.
επειδή η άνατολή είναι ένα προσφιλές σε μένα θέμα, και έχω διαβάσει πολλά που αφορούν την κινεζική νοοτροπία, αυτό δε με ξένισε! είναι γραμμένο στο ντι εν έι τους υπακοή και η υποταγή!
διάβασε για περισσότερα το βιβλίο της γιούνκ τσανκ, οι αγριόκυκνοι!
Με την κινέζικη νοοτροπία δεν έχω πολλά πάρε-δώσε, αυτή είναι η αλήθεια. Πιο πολλά γνωρίζω για τους Ιάπωνες (πρόσφατα τελείωσα τη "Χώρα του Χιονιού" του νομπελίστα Γιασουνάρι Καβαμπάτα), για τον τρόπο σκέψης των οποίων έχω μάθει πολλά και από τα anime.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Κίνα με απωθεί η ιδιότυπη αντίληψη αυτού του κράτους περί δημοκρατίας, η κατοχή του Θιβέτ, ο εργασιακός μεσαίωνας που επικρατεί, οι τρομερές κοινωνικές ανισότητες, η απουσία μεσαίας τάξης και η περιβαλλοντική καταστροφή που συντελείται εν ονόματι της "ανάπτυξης" (δες τα Τρία Φράγματα, αλλά και περιοχές που ερημοποίησε ο Μάο Τσε Τουνγκ στα πλαίσια του "μεγάλου άλματος προς τα εμπρός"). Δε νομίζω ότι αυτά μπορούν να εξιλεωθούν στη σκέψη μου από τον "Ήρωα" ή το "2046".
Βάλε και το ότι ποτέ δεν τα πήγα καλά με έννοιες όπως υποταγή, προσκύνημα κλπ... Μην ξεχνάμε άλλωστε πως "ουχ ελληνικόν το προσκυνείν".
Θα μπορούσαν αλλά... δεν!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που είπε ο ανώνυμος.. μου έκατσε κάπως.. δηλαδή θα άφηναν να γίνει τέτοιο σούσουρο οι κινέζοι; Παράξενο..
Είδα μονο το άναμα της φλόγας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις φαϊ που μου πεσε απο το στομα επιτόπου και βλέμα "εχω πάθει εγκεφάλικο και δεν μου το πανε"
Το άναμμα τής δική μας φλόγας ήταν απείρως καλύτερο και με νόημα. Και σαφώς πιο συγκινητικό. Επίσης ήταν τεχνολογικά πιο δύσκολο και πιο άρτιο. Ο Παπαϊωάννου από τήν άλλη άνοιξε ένα μονοπάτι που οι Κινέζοι απλά το διαπλάτυναν και το έκαναν δρόμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μειώνω τη δουλειά τους που ήταν όντως φανταστική αλλά πρώτοι διδάξαντες υπήρξαν οι δικοί μας οι οποίοι άλλαξαν εποχή στην τελετή έναρξης τών Ολυμπιακών αγώνων.
Αν πούμε για τη φωλιά τού πουλιού και για τα άλλα στάδιά τους, πάω πάσο...
Το άναμα της φλόγας ήταν εξαιρετικό. Αλλά να μου επιτρέψεις με όλο το σεβασμό ότι το υπόλοιπο show ήταν μετριότατο. Εκτός ίσως από τον πάπυρο που άνοιγε αργά, τα υπόλοιπα μου φάνηκαν σαν το Μαύρο Θέατρο της Πράγας. Τι στο καλό; Η κουλτούρα της Κίνας είναι πλέον η αισθητική του Las Vegas? Δεδηλωμένη με Νέον; Χωρίς να θέλω να φανώ σοβινιστής, οι ολυμπιακοί της Αθήνας είχαν γερές δόσεις αισθητισμού, συμβολισμού και καλλιτεχνικά ήταν άρτιοι. Ιδιαίτερα η κλεψύδρα ήταν ότι ωραιότερο έχω δει σε ολυμπιακούς αγώνες και σε παγκόσμια show εν γένει. Από την κινέζικη τελετή, την οποία βρήκα πληκτική σε πολλά σημεία, έλειπαν πολλά στοιχεία του πολιτισμού της αχανούς χώρας. Το θέατρό τους, η φιλοσοφία τους και άλλα στοιχεία που συνθέτουν την κουλτούρα του λαού της απουσίαζαν εντελώς. Το δε κομμάτι με τα παιδάκια με τις σχολικές τσάντες τους ήταν... άστο καλύτερα...
ΑπάντησηΔιαγραφήαιρετικέ
ΑπάντησηΔιαγραφήπράγματι ο έλληνας δεν προσκυνά, δεν είναι στη φύση του.
ξεφεύγεις όμως από το θέμα. η νοοτροπία τους υποτακτική, υπακούουν σε οτιδήποτε και η αντίσταση δεν είναι στο dna τους! όμως εμένα με ενδιαφέρει το θέαμα που προσέφεραν που ήταν υπέροχο! που πρωτοτύπησαν και ξάφνιασαν.
δεν είναι δουλειά μου να κρίνω και δεν με ενδιαφέρει να το κάνω, τη νοοτροπία και τη συμπεριφορά των άλλων λαών. ειδικά αν δε με απειλούν άμεσα...
όσον αφορά τις ταινίες, ποιος σου είπε ότι τις έφτιαξαν για να εξιλεωθούν για κάτι? απλά εξέφρασαν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες.
ηφαιστίωνα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι εμένα μου φαίνεται παρατραβηγμένο. θα είχε γίνει φοβερό σούσουρο αν όντως ήταν αλήθεια!
θεία ντόννα
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ χειροκροτούσα μόνη μου!
και φυσικά έπρηξα τον ιάσιο που εφημέρευε και δεν είδε την τελετή έναρξης. το θηρίο όμως, το βρήκε στο διαδίκτυο και το είδε και μου έστειλε και το λινκ!
μπλογκούλη μου
ΑπάντησηΔιαγραφήθα διαφωνίσω. το μόνο που δε μου άρεσε στη τελετή έναρξης των δικών μας ολυμπιακών ήταν το άναμα της φλόγας!
το τεράστιο παλούκι που έγυρε και άναψε και ξανασηκώθηκε δε μου άρεσε καθόλου και δεν είχε καθόλου φαντασία σε άντίθεση με την υπόλοιπη τελετή.
ευφάνταστο ήταν το άναμα της φλόγας μέσα από τα νερά στο σίδνευ, το βέλος που άναψε τη δάδα στη βαρκελώνη. το πεκίνο, αλλά όπωσδήποτε όχι της αθήνας.
L' Aesthéte Soleil
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλτατε, έχεις κάθε δικάιωμα να διαφωνίσεις. δεν έχουμε απολυταρχία εδώ. ο καθένας εκφράζει την άποψή του!
δεν βρήκες αντίστοιχο του πολιτισμού και της κουλτούρας τους τα βεγγαλικά βήματα?
την καλλιγραφία που έκαναν χορεύοντας οι κινέζοι?
την κραυγή απο τις διδαχές του κομφούκιου?
το ότι δε διεχώρησαν καμιά εθνότητα της αχανούς χώρας τους,
τις μαριονέτες που αποτελούν σημαντική εθνική τους κληρονομιά?
το τάο τσι, τα πάντα ανέφεραν.
ακόμα και την υπακοή και την πειθαρχία τους επέδειξαν με την όλη τελετή!!!
η άποψή μου είναι αυτή. ο καθένας μπορεί να θεωρεί οτι δεν τον ικανοποίησε το θέαμα. εμένα με άφησε άφωνη!!!
γιατί οι κινέζοι δεν άφησαν τίποτα από την ιστορία και τον πολιτισμό τους που να μην το θυμηθούν!
Αγαπητή μου ria όταν ανέφερα το θέατρο, εννοούσα τη θεατρική όπερά τους. Όσον αφορά ότι δεν διαχώρησαν καμία εθνότητα, άστο καλύτερα. Γύρω από τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις έχτισαν ένα πανύψηλο τείχος για να μην δούνε τη φτώχεια που επικρατεί, η βία στο Θιβέτ είναι πλέον έκδηλη και όλοι όσοι έκτισαν όλα αυτά "εξορίστηκαν" εκτός Πεκίνου. Δυστυχώς, η βιτρίνα τους κάλυψε όλα αυτά που θα έπρεπε να φανερωθούν. Ανθρώπινα δικαιώματα, δικαιώματα των ζώων, μόλυνση του περιβάλλοντος και άλλα μύρια ακόμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ υπόκλιση της τεχνολογίας στον άνθρωπο στο άναμμα της δικής μας φλόγας, μπορεί να μην ήταν τόσο εντυπωσιακή, αλλά ήταν πιο αισθαντική.
Μιας και δε νομίζω ότι η σύγκριση της τελετής έναρξης του Πεκίνου με αυτή της Αθήνας δεν έχει να μας προσφέρει τίποτα παραπάνω από "εθνική υπερηφάνεια" και "αίσθημα ανωτερότητας" ή κάτι τέτοιο, θα πω απλά ότι όσο είδα από την τελετή μου άρεσε, εκτός από το σημείο με τα παιδάκια που "ζωγράφιζαν" και το κομμάτι με το πιάνο όπου το παιδάκι κοιμήθηκε επιτόπου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδιαίτερα με εντπωσίασε η αναφορά στο τάι τσι, όπου ο απόλυτος συγχρονισμός των "ταϊτσήδων" (δεν ξέρω πως λέγονται :p) με άφησε άφωνο.
L' Aesthéte Soleil
ΑπάντησηΔιαγραφήόπως είπα κα παραπάνω,
σα θεατής δε με νοιάζει τι γίνεται στο εσωτερικό της χώρας. το θέαμα με εντυπωσίασε...
άν ήταν να σκεφτώ το θιβέτ, θα έπρεπε να θυμηθώ και ο αφγανιστάν, την παλαιστίνη, το μαρόκο, το ανατολικό τιμόρ και πόσα άλλα μέρη ακόμα που όλοι όσοι το παίζουν ακτιβιστές θα έπρεπε να μποϋκοτάρουν τους αγώνες.
παρ' όλα αυτά όμως 204 κράτη παρήλασαν.
λοιπόν, το ότι εμένα μου άρεσε το θέαμα και δεν έστίασα στο γεγονός ότι σε κάποιες χώρες καταπατούνται δικαιώματα (δες τουρκία)δε με κάνει λιγότερο ευαίσθητη ή ενημερωμένη!
θάνο
ΑπάντησηΔιαγραφήτη φάση με το πιάνο, εγώ τη βρήκα πολύ τρυφερή, δεν είναι αφύσικο, ένα μικρό πεντάχρονο κοριτσάκι ήταν. θα μου πεις τότε γιατί το έβαλαν, για να εξάψουν τα αγνά ιδεώδη που βρίσκονται εν υπνώση...
Πάντως, η ιστορία με τα κοριτσάκια που άλλο τραγούδησε το ηχογραφημένο κομμάτι κι άλλο ανοιγόκλεινε το στόμα μου θύμισε λίγο Milli Vanilli.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ δεν την πρόλαβα ρε γαμώτο, κάτι σκόρπια είδα που δε μου είπαν τίποτα, όπως εκείνον τον παπάρα που τραγουδούσε, λίγο είδα από τα κουτιά και μου έπεσαν τα δόντια, τέλεια συγχρονισμένοι! Αλλά τολμώ να πω πως η δική μας ήταν καλύτερη, σόρι κιόλας! Και το βιντεάκι σου δεν παίζει, λέει πως δεν είναι διαθέσιμο! Αμάν!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς να θέλω να λαικίσω δεν άντεξα να το δω όλο το show (γιατί μόνο show ήταν).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή Ria, αυτοί οι "τέλεια στηγιμένοι" ξέρεις τι μαστίγωμα έχουν φάει για να είναι έτσι;
Ξέρεις, εθελοντής στην Κίνα, ενδέχεται να είναι και εθελοντής με το στανιό..
it depends.
Επίσης και καλά βγάζει προς τα έξω έναν πλούτο και μια ψευτο-"αίγλη" που όσο σκέφτομαι το βιοτικό επίπεδο του 98% των Κινέζων, με κάνει και αηδιάζω. Sorry!
Επίσης σιχαίνομαι τα ψευτοshow τα δήθεν. Καλή βιτρίνα για κάλυψη-απόκρυψη των πραγματικών προβλημάτων.
Λες και υπάρχουν Ολυμπιακοί Aγώνες.
Αλλά τέλοσπάντων..
Όσο όμως υποστηρίζονται τέτοια θεάματα, χάνεται και η ουσία των αγώνων και πιστεύω οι αγώνες είναι το ζητούμενο και όχι ο πλούτος και το show.
Οι αρχαίοι λέγανε: HΘΟΣ
(και φυσικά κάτι ξέρανε παραπάνω)